اهمیت آشنایی با مواد سازنده پالت پلاستیکی

۷ بازديد
چرا باید مواد سازنده پالت پلاستیکی را بشناسیم؟ اصلا چه تفاوتی با هم دارند؟ و چگونه می توان جنس آن ها را تشخیص داد؟ این سوالات شاید برای شما پیش آمده باشد. در پاسخ لازم است به چندین مورد اشاره کنیم. در وهله ی اول همه ی ما می دانیم که پالت ها را برای دسته بندی و طبقه بندی انواع و اقسام لوازم و قطعات می توان بکار برد. از محیط های صنعتی و بزرگ کارخانجات و کارگاه های تجاری گرفته تا نظم دهی به فضاهای خانگی همگی می توانند مکان هایی باشند که پالت پلاستیکی می تواند بکار گرفته شود. موضوع دوم مربوط به شرایط محیط مورد استفاده، وضعیت رطوبت محیط و لوازم و همچنین وزن نهایی و میزان مقاومت مورد نیاز در پالت ها است.
به زبان ساده می توان نتیجه گرفت هر چه آشنایی بیشتری پیرامون خصوصیات پالت های پلاستیکی داشته باشید، از استفاده ی آن ها رضایت بهتری خواهید داشت. در واقع از تطابق نیاز خود در فعالیت مورد نظر با پالت های پلاستیکی اطمینان کافی بدست می آورید. و دیگر نگران ایجاد مشکل در هنگام از پالت ها برای تقسیم بندی، نظم دادن به انبارها و حتی جابجایی راحت و بدون دردسر اجسام و مواد ریز و درشت نخواهید بود.
حال که با اهمیت آشنایی با ماده اولیه پالت های پلاستیکی آشنا شدید، در ادامه با هم أنواع مواد سازنده پالت پلاستیکی را بررسی می کنیم. اگر شما هم می خواهید بهترین مدل پالت پلاستیکی را با توجه به نوع کسب و کار خود خریداری کنید، مطالعه ادامه مقاله می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.
در اینجا چند نوع از پرفروش ترین انواع پالت پلاستیکی را معرفی می کنیم:
•     پالت کشویی پلاستیکی:
به احتمال زیاد شما هم این نوع از پالت را قبلا جایی دیده اید. چرا که تقریبا در همه داروخانه ها از پالت کشویی پلاستیکی برای دسته بندی و تفکیک دارو ها استفاده می شود. خالصیت کشویی این پالت باعث می شود تا هر زمان که خواستید بتوانید یکی از ظروف یا همان پالت ها را بیرون بکشید بدون آن که دیگر پالت های قفسه ذره ای از جای خود تکان بخورند.
•    پالت پایه دار پلاستیکی:
این دسته از پالت ها به لطف پایه ای که در قسمت زیرین خود دارند، می توانند به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی روی یک دیگر سوار شوند و یک قفسه پلاستیکی در ابعاد دلخواه را شکل دهند. پالت های پایه دار سقف ندارند که باعث می شود دسترسی به ابزار درون آن ها راحت باشد.
•    پالت پلاستیکی قابل حمل:
یکی دیگر از انواع محبوب پالت های پلاستیکی، پالت های قابل حمل هستند. این پالت ها نیز قابلیت نصب روی همدیگر را دارند اما به دلیل طراحی جمع و جوری که دارند، حمل و انتقال آن ها نیز بسیار راحت است که باعث می شود برای افرادی مثل تعمیرکاران که دائم در رفت و آمد هستند مناسب باشد.
تفاوت پالت پلاستیکی با پالت ابزار پلاستیکی
همانطور که در بخش قبل گفتیم انواع پالت های پلاستیکی اسمی شبیه به همی دارند که ممکن است باعث سردرگمی شما شود. یکی از مثال های این امر، شباهت پالت پلاستیکی با پالت ابزار پلاستیکی است. خوب است بدانید که اصولا این دو نوع از انواع پالت های پلاستیکی بسیار شبیه به هم هستند و می توانید از آن ها به جای یکدیگر نیز استفاده کنید.
در واقع می شود گفت که پالت ابزار پلاستیکی به نوعی مدل پیشرفته پالت های پلاستیکی ساده است که به طور اختصاصی برای نگهداری بعضی از ابزار ها ساخته شده است. به عنوان مثال پالت پیچ و مهره یکی از انواع پالت ابزار است که عموما برای نگهداری و ذخیره سازی پیچ و مهره یا محصولات مشابه مثل قطعات کوچک الکترونیکی، واشر ها، میخ ها، سایز های مختلف مته و … از آن استفاده می شود. از دیگر تفاوت های ظریفی که بین پالت پلاستیکی ساده با پالت ابزار پلاستیکی وجود دارد، تنوع بیشتر پالت های ابزار از نظر طراحی و ابعاد است. پالت های ابزار معمولا در ده سایز مختلف تولید می شوند که شما می توانید با توجه به وسایلی که می خواهید در آن قرار دهید سایز مورد نظر خود را خریداری نمایید.
به غیر از این موارد، فرق بزرگی بین پالت های پلاستیکی و پالت ابزار وجود ندارد. شما می توانید از هر کدام از این پالت ها که برای شما مناسب تر است برا ساخت یک قفسه پلاستیکی بزرگ استفاده کنید و ابزار آلات خود را در آن انبار کنید
اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز
پالت همیشه بعنوان یک واحد بار در جابجایی کالا، یک شیوه عملی در حمل و نقل، انبارداری و توزیع انواع محصولات مطرح بوده است . پالت به صورت سنتی از چوب ساخته می شده است. با این حال پالت های پلاستیکی بیش از 50 سال است که در اروپا مورد استفاده قرار می گیرند و سهم عمده ای از بازار پالت را به خود اختصاص داده اند.
چرا پالت پلاستیکی بخریم؟
امروزه اکثر کشورها جهت پذیرفتن پالت های چوبی درخواست گواهی بهداشت را دارند . پالت های چوبی برای دریافت این گواهی می بایست توسط حرارت گندزدایی شده و یا توسط بخار متیل برومید ضد عفونی شوند . این در حالی است که پالت های پلاستیکی نیاز به اینگونه گندزدایی نداشته و همچنین با توجه به دوره عمرشان در دوره های بلند مدت ارزانتر از نمونه چوبی خواهند بود . لذا پالت پلاستیکی یک جایگزین با دوام برای پالت چوبی به شمار رفته و به سرعت در حال عمومی شدن در صنعت حمل کالا می باشد .
پالت پلاستیکی از جمله وسایل کاربردی در صنایع مختلف است که از طراحی خاصی برخوردار است. با استفاده از پالت های پلاستیکی به راحتی می توان محل مناسبی را برای ذخیره سازی کالاهای مختلف استفاده نمود. همانطور که می دانید کالاها پس از تولید، انبار می شوند و سپس برای فروش آماده سازی می نمایند. نحوۀ نگهداری و انبارکردن پالت های پلاستیکی از اهمیت بسزایی برخوردار است و کارفرمایان باید نسبت به این مسئله توجه و دقت خاصی داشته باشند. در واقع با قرار دادن کالاها بر روی سطح زمین ممکن است که به مرور زمان آلودگی های مختلفی چون کپک، قارچ و باکتری در کنار نفوذ حشرات موذی و همچنین نفوذ رطوبت و آب به داخل کالاها، موجب فاسد شدن کالا و علاوه بر آن از بین رفتن آنها می شود. به این ترتیب کارخانجات و افراد حقیقی برای ممانعت از این اتفاق اقدام به خرید پالت پلاستیکی و یا چوبی می نمایند.
منبع : پلاستون ایران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.