نگاهی بر تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی

انواع پالت پلاستیکی ابزار

نگاهی بر تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی

۶ بازديد
تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی شاید جذاب ترین موضوعی باشد که کمتر کسی از آن اطلاع دارد. این روزها انواع مدل های جعبه ابزارهای پلاستیکی و فلزی در بازار دیده می شود. ولی شاید افراد کمی به اولین مدل های جعبه ابزار فکر کرده باشند. اما برخی هم خیلی مشتاق هستند که بدانند جعبه ابزارهای امروزی چه پروسه ای را پشت سر گذاشته اند. به طور کلی تمام محصولاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارند، تاریخچه ای را طی کرده اند. طبیعی است که مدل های اولیه معمولا ظاهر و کارایی کمتری از خود نشان داده اند.
در مورد تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی می توان گفت این مدل ها از زمان رونق گرفتن استفاده از پلاستیک در کارخانه ها تولید شدند. در واقع تولید کننده های جعبه ابزار به این فکر افتادند که برای از بین بردن مشکلات جعبه ابزارهای چوبی و فلزی، مدل جدیدی را جایگزین کنند.
آشنایی با تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی و به طور کلی جعبه ابزارهای تولید شده در جهان می تواند جذابیت زیادی برای تمام کسانی که از این وسیله ها استفاده می کنند داشته باشد.
اگر شما هم می خواهید این بار که قصد خرید جعبه ابزار داشتید با اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه آن پیش بروید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قطعا نکات ارزشمندی را از اولین روزهای تولید جعبه ابزار تا به امروز دریافت خواهید کرد. و از پیشرفت حاصل شده قطعا لذت خواهید برد.
چرا با تاریخچه جعبه ابزار آشنا شویم؟
آشنا شدن با تاریخچه جعبه ابزار باعث می شود بیشتر قدر تکنولوژی را بدانید. در واقع سیر تحول در ظاهر و عملکرد جعبه ابزارها از ابتدا تاکنون را از نگاه خود عبور می دهید. و متوجه خواهید شد که امروز چقدر راحت تر می توانید ابزارهای خود را در یک جعبه ابزار پلاستیکی قرار دهید و آن را از محیطی به محیط دیگر همراه خود حمل کنید.
 
شاید بتوان گفت بهترین مکان برای مشاهده تاریخچه جعبه ابزار، موزه ملی تاریخ کشور آمریکا باشد. زیرا تنها در این موزه ی قدیمی می توانید نخستین نمونه از جعبه ابزارهای آمده شده در سطح دنیا را مشاهده نمایید. قدیمی ترین مدل جعبه ابزارها که در دنیا آماده شده اند، جعبه ابزار هنری استادلی می باشد.
آشنایی با آنچه در سرگذشت تولید وسایلی همچون جعبه ابزار رخ داده است باعث می شود دیدگاه مطلوبی در تولید کنندگان ایجاد شود. در حقیقت به آن ها کمک می کند تا بتوانند محصولات کاربردی تری را برای مشتریان خود آماده کنند. همین دلیل هم سبب شد مواد اولیه بکار گرفته شده در ساخت جعبه ابزارها تنوع بیشتری پیدا کرده و به سمت هدفمندتر شدن پیش روند. در واقع یک عامل مهم که افراد مختلف توانستند از جعبه ابزارها در محیط های مختلف استفاده کنند، ایجاد شدن تنوع بالا در مواد اولیه، طرح و مدل این محصولات بود. دانستن تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی باعث می شود از تجربیات تولید کننده های قبلی به نحو احسن استفاده کنید.
یکی از دلایل موفقیت تولید کننده های بزرگ جعبه ابزارها هم می تواند مربوط به همین موضوع باشد. یعنی پیش از راه انداختن خط تولید، به طور کامل به بررسی مدل های قبلی موجود در تاریخچه جعبه ابزار پلاستیکی پرداخته اند. و سعی در برطرف کردن ایرادات و نقص های موجود در مدل های پیشین نموده اند.
مزایای جعبه ابزار پلاستیکی
•    طول عمر بالا
•    وزن کم و مقاومت بالا
•    رنگ ها و اندازه های متنوع
•    صرفه اقتصادی
•    عدم زنگ زدگی ، مقاومت در برابر رطوبت  و مواد شیمیایی
جعبه ابزار پلاستیکی را می توان بصورت های مختلفی بکار برد.
جعبه ابزار پلاستیکی را میتوان درون قفسه های فروشگاهی ، روی میز قرار داد.
 همچنین می توان جعبه ابزار پلاستیکی را به دیوار میخکوب کرد.
یکی از انواع جعبه ابزار پلاستیکی، جعبه ابزار چرخ دار است .اگر به دنبال یک کارگاه همراه هستید  جعبه ابزار چرخ دار بهترین گزینه برای شماست. از خصوصیات منحصر به فرد جعبه ابزار چرخ دار می توان به  ترتیب زیر اشاره کرد.
جعبه ابزار چرخ دار با فضای کافی برای انواع ابزار
سینی بزرگ داخلی با دسته بزرگ که قابلیت جابجایی آسان سینی را به شما خواهد داد.
 چرخ های مقاوم و روان به همراه دسته پلاستیکی محکم که جابجایی ساده جعبه ابزار با وزن سنگین را امکان پذیر می کند.
 وجود بخش مشبک بر روی جعبه  و همچنین چهار کشو در بین جعبه ها فضای اختصاصی و مطمئن را برای قطعات ریز فراهم می کند.
قفل های فلزی ، امکان استفاده از قفل کلید دار اضافی بر روی جعبه و استفاده از بهترین مواد در ساخت از دیگر مزایای این جعبه بی نظیر می باشد
.این جعبه دارای مدلی مشابه ولی بدون کشو های داخل جعبه نیز می باشد.
امروزه جعبه ابزارهای پلاستیکی به دلیل سبک تر بودن،پر مصرف تر شده اند.جعبه ابزارهای پلاستیکی،معمولا دارای یک سینی ابزار در داخل جعبه نیز هستند.این سینی ها در مدل های متفاوتی در جعبه وجود دارند ، اما غالبا برای نگهداری ابزار کوچک مانند انبردست ، میخ و انواع پیچ گوشتی ها وغیره ، ابزار بلند مانند آچارکاربرد دارند.
همانطور که در بالا گفتیم جعبه ابزار ها مدل های مختلفی دارند.در بعضی از مدل ها بر روی درب جعبه ابزار محفظه های کوچکی که گاهی قابلیت جداشدن دارند، برای نگهداری پیچ و میخ و مهره کاربردی می باشد.
جعبه ابزارهای پلاستیکی وزن کم تری نسبت به جعبه ابزارهای فلزی دارند.جعبه ابزارهای فلزی بدنه آسیب پذیرتری دارند زیرا که امکان آسیب دیدگی (فرورفتگی و یا برآمدگی ) یا ایجاد خط و خش روی آن بسیار زیاد است.خیلی ها معتقدند که جعبه ابزار فلزی استحکام بیش تری دارد.
انواع جعبه ابزار:
جعبه ابزارها
کیف ابزار
جعبه ابزار پلاستیکی
جعبه ابزار فلزی
نکته حائز اهمیت برای خرید جعبه ابزار باید دارای خصوصیاتی باشد تا بتواند نگاه و توجه مشتری را به خود جلب نماید.
در نگاه اول برای خرید یک جعبه ابزار ظاهر فیزیکی آن مورد توجه قرار می گیرد که ظاهرش باید توجه مشتری را به خود جلب نماید.
پس از شکل ظاهری استحکام و یا مقاومت جعبه یا کیف ، وزن، میزان ظرفیت آن به صورت کیلو گرم مدنظر قرار می گیرد.
جعبه های ابزار وزن قابل توجهی ندارند هر قدر وزن جعبه ابزار کمتر باشد و استحکام آن بیش تراست، توجه مشتری را بیشتر به خود جلب می کند.

منبع : پلاستون ایران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.